|
!!! DISKUSI NAJDETE !!!
1) NA HLAVNÍ STRÁNCE = v " DISKUSE ON-LINE"
- kde jsou vaše příspěvky do ON-LINE, které tam můžete kdykoliv nahrát sami :)
2) POD červeně zbarveným tlačítkem " TECHNIKA, VÝUKA, lyže.." najdete další
- diskusi v podobě ODBORNÝCHČLÁNKŮ podle jednotlivých Carvingových sekcí BASE, RACE, FUN..., rozdělenou podle techniky, metodiky, výzbroje... atd., - které musíte k zveřejnění poslat e-mailem
- aktuální METODICKÉ DOPISY....., zpracovávané lektorským sborem
SHRNUTÍ ON-LINE DISKUSE - aktuální verze
KLIKNĚTE ZDE....... <vstupte>
ZÁSADY DISKUSE NA CARVER.CZ
Vážení čtenáři, kamarádi, kolegové, tyto stránky jsou určeny nejen pro veřejnost, kterou strašně rádi vítáme, ale také k odborné diskuzi. Chci zde jasně deklarovat, že
každou otázku či názor veřejnosti vítáme a odpovíme na něj a
nemá to nic společného s dalším textem pod body 1.-2. :)))
nicméně v "odborné" a dlouhodobé diskusi vznikl problém charakteristický pro českou kotlinu: * diskuse mezi "kvalifikovanými odborníky" a * "tvrdohlavými poučenými laiky. kteří vše znají, všude byli a ke všemu mají klíče" - jen nikdo neví jaké :)) * respektive těmi, kteří jako "odborníci na jinou formu Carvingu" násilně aplikují své zkušenosti i do BASE, přesto, že jim k tomu chybí jak zkušenosti, tak odborná kvalifikace v této formě a úrovni výuky. V
odborné diskusi na Carver.cz
„proti
sobě“ tedy občas stojí dvě skupiny.
1.
Kvalifikovaní
pedagogové ·
s praktickou i
teoretickou znalostí techniky lyžování a výuky BASE · s praktickými i teoretickými znalostmi v ostatních vědních oborech, jako je biomechanika,
pedagogika, fyzika, historie techniky atd.
jejichž
zásady dokážou komplexně aplikovat ve výuce. Tato skupina předložila
ucelený
systém výuky vycházející z koncepce J.Mašíka a z jeho
knihy Carving
a celý sytém, včetně
učebních textů a obecných zásad prezentovala na propojených stránkách
www.SKIplus.cz a
www.Carver.cz
. Patří do ní jak „zasloužilí pegagogové“ (Pepa, Honzové, Matu,
Ivan, Petr, Radek, Irena a mnoho dalších…) tak nastupující generace
(Petra, Martina, Tomáš, Vašíkové…a další)
2.
Skupina, která
a)
výše uvedené komplexní vzdělání nemá,
b)
nedokáže do výuky aplikovat obecné zásady ostatních vědních
oborů a
c)
z komplexu výukového systému vytrhává lokální věci,
které v nesmyslném zdůrazňování potom „spasitelsky“
prezentuje jako jediná správná řešení="objevuje a preferuje
obecně známou Ameriku"
d)
nebo naopak z neznalosti věci kritizuje věci, které v aktuální
výuce vůbec nejsou respektive v minulosti ani nebyly.... e) vyjadřuje se i k věcem, které nikdy ve skutečnosti nečetla....atd.
Když
je druhá skupina na své chyby upozorněna,
·
utečete k jinému-tématu,
které buď s probíranou věcí nemá nic společného
·
které má mnohdy i další
výše uvedené chybné předpoklady a · po dostatečně dlouhé době mlžení a přeskakování v tématech se potom tato druhá skupina vrací k tématu původnímu, jako by se nic předtím nenapsalo – tedy jakoby žádné argumenty vyvracející
to co původně napsali vůbec
nezazněly.
Tak, jak se opakovaně diskutovalo mezi skupinou 1. a 2. se skutečně diskutovat dál nedá, je to ztráta času. Dokud si tito lidé nedoplní seriozně vzdělání, bude to stále stejné. Na těchto stránkách najdou vše, co k tomu potřebují, nicméně učit je to tady v diskusi a suplovat
tak školení seriozních lyžařských pedagogů skutečně nemůžeme. Nechci říct, že s nimi diskutovat nebudeme, ale asi nezbude než přejít k lakonickému
„
z hlediska obecných zásad výuky není tento názor relevantní-je
extrémistický, nepravdivý....“.
Byl bych velmi nerad, abyste to vnímali jako aroganci, kterou často zmiňuji u akademiků. Všichni jistě vidí, jak dlouho jsem se snažil suplovat školení pedagogů opakovaným vysvětlováním toho, co by diskutéři měli znát jako základ. Je mi líto, ale dál v tom pokračovat nemohu. To ovšem neznamená, že bych jakékoliv příspěvky mazal, či nechal konkrétní otázku bez odpovědi. Rád budu diskutovat se všemi a odpovídat na seriozně kladené otázky i na laické názory, proto
tady ty stránky přece máme.
Myslím
si, že
·
pokud příspěvek je útočný,
hrubý a nepravdivý – autor se znemožní sám
·
pokud takový není – je třeba
na něj reagovat. Náhodnému laikovi vše rád vysvětlím (e) a s odborníkem, který má jiný názor, seriozně podložený budeme
jistě rádi diskutovat.
Skupinu
2 však už na těchto stránkách nehodlám učit to, co by měli
znát jako základ k výuce
Tuto zásadu budu nadále důsledně dodržovat. 1.12.2005
Jára
P.s. Existuje samozřejmě i skupina třetí, která sice v bodě 1. uvedené vzdělání má, nicméně nahlíží na výuku účelově = pouze podle svých podmínek, záměrů a cílů a není schopna či ochotna se na výuku dívat z obecného hlediska.
Jde o naše kolegy, což je zavazující, nicméně i zde zřejmě nezbude než s profesní úctou aplikovat stejnou zásadu.
|